Copyright © 2019, Complex Athlete

jach.vaclav@gmail.com

Expedice Triglav - chapter ONE

20.8.2017

Jak už mohli mnozí z vás zaregistrovat (především prostřednictvím instagramu), tak jsme s přítelkyní Lindou zavítali koncem července do Julských Alp. Jednalo se o takovou dvoudenní zastávku při cestě do Chorvatska. Vyráželi jsme ve čtvrtek večer z Ostravy, před námi bylo 700km jízdy a přibližně 7 a půl hodiny sezení v autě. Trasa autem vedla z Ostravy přes Vídeň, Leoben, Klagenfurt, Villach, Kranjskou Goru, sedlo Vršič až do Trenty. Cesta proběhla bez větších problémů. Jeden malinký však nastal ve Slovinsku při přejiždění průsmyku Vršič, tedy nejvyššího slovinského silničního sedla. Ono by to nebyl ani tak problém, kdybyste neměli jedničkovou Octavku v kombiku, které se vlní brzdové kotouče při každém prudkém zabrždění. Z výšky 1611 metrů  nad mořem sjíždíte do 680 metrů do kempu Trenta. Ale... ukázalo se, jakým perfektním citem pro řízení jsem byl obdařen a bez kopaní brzd jsme to doploužili až do výše zmiňovaného kempu, kde jsme rozbili základní a jediný výškový tábor. Cena za dospělou osobu na noc byla 11 eur.

Postavili jsme stan, sedli do auta a vyrazili na obchůzku, respektive objížďku okolí. Centrum Trenty je od kempu vzdálené asi kilometr a vypadalo asi jako: jedna restaurace, obchůdek (s dlouhou otevírací dobou 6 - 21) a turistické středisko. Bylo 11 hodin a my si řekli, že si můžeme střihnout takovou menší procházku na chatu Pogačnikov dom 2050m n.m.. Procházka splňovala parametry kvalitní rozehřívací túry - 22km, 1350m převýšení. Vyšli jsme jsme z ústí doliny Zadnjica a za pár set metrů odbočili na stoupání k chatě. Serpentina střídala serpentinu, slunce pražilo a po pramínku vody ni památky. Už v první třetině stoupání jsme věděli, že tři litry na dva lidi je málo. Díky bohu za pramen pod jezerem Spodnje Kriško, který je od chaty vzdálen asi 20 minut chůze. Doplnili jsme tedy prázdné láhve a došli na chatu. Já měl před touto "procházkou" v merku horu Razor 2601m n.m., což jsem samozřejmě nemohl Lindě říci, ale jen cesta na chatu byla tak výživná, že jsem sám tento plán zamítl. Hlavně proto, že nás další den čekal trek na Triglav. Takže jsme se doplazili zpátky do kempu, pojedli jsme, nastavili budík na 5 hodin ráno a šli spát.

V chapter TWO konečně túra na Triglav...